Na skrzyżowaniu ulic Lubczykowej, Naramowickiej, Łopianowej i Radojewo trwają intensywne prace budowlane. Od 20 listopada podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch pasów ruchu na ulicach Radojewo i Naramowickiej, co oznacza koniec ruchu wahadłowego.
Nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu
Prace nad wschodnią częścią skrzyżowania dobiegają końca, a wykonawca przystępuje do układania ostatniej warstwy nawierzchni. Dzięki temu możliwe jest usunięcie ruchu wahadłowego. Mimo to, na poboczach nadal będą prowadzone roboty, dlatego kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność. Trwają prace przy budowie platform przystankowych, brukowaniu oraz instalacji oświetlenia drogowego.
Poranne zmiany w ruchu
W czwartek rano wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, która pozwoli na przejazd w obu kierunkach jednym pasem. Tor jazdy może ulegać zmianom w zależności od postępujących prac, a ograniczenie prędkości do 30 km/h pozostaje w mocy. Kierowcy powinni przestrzegać oznakowania oraz nakazów skrętu w prawo z ulic Lubczykowej i Łopianowej.
Etapowe podejście do prac
Aby uniknąć całkowitego zamknięcia skrzyżowania, prace podzielono na etapy. Ostatecznie na całej powierzchni drogi położona zostanie ścieralna warstwa nawierzchni, a następnie pojawi się stałe oznakowanie poziome. Czasowe utrudnienia mogą występować podczas tych prac, jednak szczegóły będą regularnie podawane. Wykonawca skupia się obecnie na robotach przy poboczach.
Rozbudowa infrastruktury skrzyżowania
Modernizacja obejmuje rozbudowę skrzyżowania ulic Lubczykowej, Naramowickiej, Radojewo i Łopianowej. Na ulicy Naramowickiej powstają dedykowane pasy dla pojazdów skręcających w lewo w ul. Lubczykową i Łopianową, a ruchem będzie kierować nowa sygnalizacja świetlna. W planach są również zatoki autobusowe z nowoczesnymi platformami oraz chodnik dla pieszych i fragment drogi rowerowej. Obecne prace dotyczą także przebudowy zjazdów, oświetlenia oraz kanalizacji deszczowej.
Jest to druga część rozbudowy układu komunikacyjnego na Radojewie. W pierwszym etapie poprawiono infrastrukturę w rejonie skrzyżowania z ul. Jaśkowiaka, co zwiększyło komfort poruszania się pieszych i pasażerów komunikacji miejskiej.
Źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie
