Black Hat SEO, czyli jak nie promować biznesu w Poznaniu?

Widoczność w Internecie jest dla wielu firm podstawą pozyskiwania klientów. Nic dziwnego, że w walce z konkurencją niektóre z nich uciekają się do nieuczciwych i ryzykownych praktyk określanych mianem Black Hat SEO. Jakie są to metody i dlaczego nie powinieneś ich stosować w promowaniu swojej firmy w Poznaniu?

Black Hat SEO – czy warto?

Absolutnie nie. Możesz stracić więcej, niż zyskać, a co więcej takie działania są nieuczciwe. Pozytywne efekty takich praktyk widoczne są szybko, ale najczęściej są krótkotrwałe, ponieważ algorytm Google bez większego trudu je namierzy. Kary za stosowanie czarnego SEO są surowe – od drastycznego spadku pozycji po całkowite usunięcie strony z indeksu – a zdjęcie ich zajmuje dużo czasu. Dlatego jeśli chcesz promować swój biznes skutecznie i uczciwie, skorzystaj z profesjonalnej agencji, która przeprowadzi dla Ciebie pozycjonowanie na Poznań.

5 czarnych praktyk SEO, których musisz unikać

Black Hat SEO obejmuje nielegalne i nieuczciwe sposoby na dostanie się na szczyt wyników wyszukiwania za pomocą specjalnie stworzonych witryn i zmianę zawartości własnych zasobów. Mogą być również wykorzystywane jako metoda konkurencyjna. Oto kilka przykładów.

Cloaking (maskowanie)

Zaawansowana metoda, która polega na tworzeniu dwóch wersji tej samej strony. Jedna z nich jest skonfigurowana w taki sposób, aby zajmowała najwyższą pozycję w SERP, a druga wyświetlana jest użytkownikowi. Cloaking może też przyjmować łagodniejszą, ale równie zakazaną formę – zwykli użytkownicy widzą standardowy czytelny tekst, podczas gdy boty widzą treści bogate w słowa kluczowe.

Doorway

Doorway to zasób, który został stworzony specjalnie w celu promowania innej witryny. Zwykle tworzonych jest wiele takich stron wypełnionych dużą liczbą słów kluczowych. Zostają one wypromowane na najwyższe pozycje w SERP, po czym z ich poziomu użytkownik jest automatycznie kierowany do promowanej witryny. W rezultacie różne strony w wynikach wyszukiwania mogą prowadzić do tego samego zasobu.

Ukryty tekst i linki

Dodawanie treści słów kluczowych ukrytych przed użytkownikami i dostępnych dla wyszukiwarek również odnosi się do Blach Hat SEO. Wśród sposobów na ukrywanie treści są m.in.:

  • tekst pasujący do koloru tła;
  • tekst ukryty przy użyciu stylów CSS;
  • tekst ukryty za obrazem;
  • niewidoczne linki ukryte w jednopikselowych przezroczystych obrazach.

Ukryte linki mogą dostać się do witryny bez wiedzy jej właściciela podczas instalowania modułów i rozszerzeń wątpliwego pochodzenia. Ich autorzy czasami umieszczają takie linki w oprogramowaniu, aby promować swój zasób.

Korzystanie z cudzych treści

Nielegalne wykorzystanie na stronie tekstów skopiowanych z innych zasobów narusza prawo, w szczególności ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Kradzież treści tekstowych i multimedialnych jest również sprzeczna z zaleceniami Google. Wyszukiwarka skupia się na tym, aby w wynikach wyszukiwania pierwszeństwo miały teksty unikalne i zaleca dodawanie wyłącznie oryginalnych treści, dlatego nie kopiuj!

Link bombing

Rodzaj spamu linkowego, w którym witryna jest promowana za pomocą aktywnej optymalizacji zewnętrznej i stosowania kotwic (anchorów), które nie odpowiadają treści witryny. Na przykład witryna sprzedająca nawilżacze ma wiele zasobów połączonych z nią za pomocą anchora „pobierz system Windows”. Link bombing służy zarówno do promowania własnej witryny, jak i do nieuczciwej walki z konkurencją poprzez rozpowszechnianie kompromitujących zapytań w kotwicach.