Komunikacja miejska w Poznaniu ma zamiar wzbogacić swoją flotę o minimum 9 nowych autobusów elektrycznych. Jeśli warunki pozwolą, liczba ta może wzrosnąć nawet do 17 jednostek. Plan zakupu będzie współfinansowany ze środków unijnych, które MPK Poznań zamierza pozyskać.
Autobusy, które mają pojawić się na ulicach Poznania, będą mieć długość od 17,5 do 18 metrów, z dopuszczalnym marginesem błędu wynoszącym 15 centymetrów w obie strony. Takie wymiary są akceptowalne, pod warunkiem, że producent posiada odpowiednie homologacje na pojazdy tej wielkości. Każdy z tych autobusów będzie miał co najmniej 110 miejsc dla pasażerów, z których minimum 30 to miejsca siedzące. Z tych miejsc, przynajmniej 10 ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wysokość podłogi ma wynosić od 32 do 39 cm i może być podwyższona do 47 cm nad drugą i trzecią osią pojazdu. Podłoga powinna być jednolita na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych. Autobusy mają być wyposażone w układ drzwi 2-2-2-2, gdzie pierwsze otwierają się do środka autobusu, a następne mogą otwierać się do środka lub odskokowo na zewnątrz.
Napęd tych pojazdów ma być zapewniony przez centralny, elektryczny silnik asynchroniczny lub przez silniki asynchroniczne umieszczone w osi napędowej albo piastach kół. MPK Poznań dopuszcza również możliwość, że autobusy będą wyposażone w centralny silnik elektryczny o charakterze synchronicznym. Jednakże pierwsza opcja, czyli centralny silnik asynchroniczny, jest preferowana przez przewoźnika i stanowi jedno z kryteriów technicznych przy ocenie ofert. Minimalna moc jednostki napędowej musi wynosić 200 kW. Ponadto, układ napędowy powinien mieć wbudowane ograniczenie prędkości do 70 km/h oraz system rekuperacji energii.